fbpx
Je wil het allemaal

Je wil het allemaal

Een digitale strategie opzetten, dat vraagt wat. Om het goed te kunnen doen gaan we op zoek naar antwoorden, zodat we voor jou de oplossing op maat kunnen samenstellen. Je kan bij ons van nul beginnen, voor een aanpak van A-Z, of je kan ons laten inpikken waar nodig.

Een aantal vragen die we je eerst zullen stellen:

 

1. Waarom wil of heb je een website?

 

"Wie we zijn, wat we doen, contactgegevens. Klaar. Toch?" Niet helemaal.

Een website is het digitale uithangbord van je bedrijf. En wanneer je (potentiële) klanten er terecht komen, dan willen ze vandaag dezelfde klantenservice krijgen zoals je die persoonlijk zou geven in je winkel of zaak. Namelijk hen de weg tonen naar het gewenste product of de gepaste service, en hen daarbij de nodige inspiratie en informatie bezorgen.

Ga er niet zomaar vanuit dat iedereen wel zijn weg zal vinden. Elke koper gaat uiteindelijk altijd door dezelfde Customer Journey.

  1. Het begint met inspiratie (see): “ik wil mijn muur kleur geven, maar wat spreekt mij het meeste aan?”.
  2. Daarna volgt informatie (think) over de inspiratie: “welke kleur kies ik, en is behangen dan de beste optie, of toch eerder verven? Hoeveel heb ik daarvan dan nodig en waar kan ik deze kopen, binnen mijn budget?”
  3. De gevonden antwoorden zetten aan tot conversie (do): “ik koop 5L gunstig geprijsde afwasbare blauwe verf bij bedrijf x”.
  4. Bij tevredenheid is het klantenbestand vergroot (care): “ik ga een andere muur decoreren, ik kan hiervoor opnieuw terecht bij bedrijf x”.

Het is dus belangrijk dat je een klant de mogelijkheid biedt om de volledige Customer Journey bij jou te doorlopen. Wordt hij enkel geïnspireerd? Of kan hij iets kopen maar mist hij informatie over het product?

Past je website niet in dit plaatje? Geen nood, wij kunnen je website optimaliseren, de content qua woord en beeld passend maken of een volledig nieuwe website opzetten volgens deze principes. En voor je klanten voorzien we een aangename customer experience.

 

2. Wat heb je te bieden? Wat wil je vertellen?  

 

“We zijn de goedkoopste, dus iedereen koopt sowieso bij ons”. Misschien niet.

Heb je zoveel jaar aan ervaring opgebouwd? Een uitzonderlijk (productie)proces ontwikkeld? Een topteam verzameld? Lovende recencies? Deel je kennis, expertise en successen gerust, dat schept vertrouwen en daarin maak jij het verschil. 

Daarnaast moet je bedrijf ook online gevonden kunnen worden en goed scoren in zoekmachines. Dat is niet alleen een kwestie van de juiste woorden te gebruiken. Google hanteert vandaag ook het ‘EAT-principe’ om de rangschikking van een site te bepalen. ‘EAT’ staat voor Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (Trustworthiness). Wat je vertelt, en hoe je dat doet moet hieraan dus voldoen om goed te kunnen scoren.

Wij kunnen ervoor zorgen dat je unieke expertise gedeeld wordt aan de hand van storytelling zodat klanten zich echt geholpen voelen en met de passende SEO (Search Engine Optimisation), gesterkt door Google Analytics zetten we daarmee jou – en je klanten – op de juiste weg. 

 

3. Wat zijn je doelstellingen? Wat wil je bereiken, en wie?  

 

“We willen overal met 50% groeien tegen het volgende jaar”. Is dat wel realistisch? 

Je kan uiteraard ambitieus zijn, het al dan niet behalen van je doelstellingen hangt af van verschillende factoren. Wil je graag de regio waarin je actief bent vergroten, maar heb je veel concurrentie in de buurt? Of wil je een bepaald product populairder maken? Ken je dan je doelgroep goed? En ben je bereid om de nodige investeringen te maken? 

Je kan met gerichte (online) marketing heel wat bereiken, maar sneeuw in Groenland verkopen wordt zelfs met de beste aanpak zeer moeilijk. Daarom doen we eerst een grondige markt- en concurrentieanalyse, zodat we weten voor welke uitdagingen we staan. Waar(op) scoor je momenteel goed, en wat kan beter? Wat willen je doelgroepen, en waarom komen ze daarvoor beter naar jou? Heeft het zin om een webshop op te zetten om je verkoop te vergroten of niet? 

Met die kennis op zak kunnen we dan actief en gericht aan de slag om je zaak verder in de markt te zetten. We boren de juiste social media-kanalen aan en kunnen deze voor jou telkens van nieuwe content blijven voorzien. Dat kunnen we combineren met digitale advertenties of SEA (Search Engine Advertising), en aanvullen met gerichte e-mailmarketing

Dat vertellen we je graag persoonlijk. Heb je hier vragen over, of vind je niet helemaal wat je zoekt? Contacteer ons en we helpen je graag verder. 

Contacteer ons