Of je nu koos voor een fysieke winkel, een webshop of de combinatie van beiden: de concurrentie is harder dan ooit en wordt steeds internationaler. Grote online spelers hebben de lat voor iedereen hoger gelegd door in te zetten op uiterst scherpe prijzen, hyperkorte levertermijnen en een uitmuntende klantenservice.

Maak het verschil met ongelooflijke klantervaringen

Je kan je hieraan ergeren - of je twijfels hebben over de rentabiliteit van deze projecten - maar je kan het ook als een uitdaging zien voor je eigen bedrijf. Je hoeft je prijzen of levertermijnen niet af te stemmen op hen, maar haal dan wel het onderste uit de kan als het op klantenservice aankomt. Talrijke onderzoeken bewijzen het: de klant vindt de prijs en de levertermijn ondergeschikt als daar een superieure klantervaring tegenover staat. Waardoor hij niet langer gaat "shoppen" bij de concurrenten en hij jouw bedrijf trouw zal blijven. Wist je dat 89% van de consumenten zegt dat hij van leverancier verandert als de service-ervaring hem niet bevalt? 

Het volstaat dus niet meer om enkel een correcte prijsofferte te maken, het bestelde product op tijd te leveren of het gevraagde werk perfect uit te voeren. Voor vele bedrijven is dit voldoende om ervan uit te gaan dat hun klant tevreden is. Dat is die klant wellicht wel, maar hij of zij wilt meer: verrast worden, een “wow”-gevoel krijgen. Je zal moeten leren om bij je klant het verschil te maken en in te spelen op zijn positieve emoties! 

Leer je klant kennen

Om iemand blij te kunnen maken moet je hem uiteraard zeer goed kennen. Je mag de beste fles wijn schenken aan iemand die geen alcohol drinkt: dat werkt eerder averechts. We zullen dus meer moeten luisteren naar onze klanten, hen observeren en vragen stellen. Enkel dan weten we wat bij hen leeft en kunnen we onze klantenservice en -ervaring hierop afstemmen.

De creatie van de superieure klantervaring is voor ons als Digitaal Architect een absolute passie. We bekijken samen met jou - en uiteraard ook met je team - hoe we die klantenervaring, door gebruik te maken van handige en gebruiksvriendelijke digitale tools, kunnen optimaliseren. We zoeken uit wie je klanten zijn (en ook niet zijn), wat ze verwachten van jouw bedrijf en je medewerkers en hoe je het verschil maakt ten overstaan van je concurrenten.

Kortom: hoe je een klantentevredenheid van meer dan 100% scoort en hoe je die blijft scoren! En daar hoeven ook geen dure budgetten of cadeautjes tegenover te staan. De sleutelwoorden hierbij zijn: personalisatie, relevantie en emotie.

Benieuwd naar onze aanpak? Vul onderstaand formulier in en wij contacteren je voor een meer dan interessant gesprek. 

Contact

Is geen geldig emailadres.