Optimalisatie van je website

Alvast even een misverstand uit de weg helpen: wij zijn geen websitebouwers.

Het is niet de bedoeling om de stekker van je bestaande website uit te trekken, je een nieuwe website te verkopen en dus helemaal van nul te herstarten. Maar toch is en blijft je website het kloppend hart van je digitale strategie en communicatie. Zij moet dan ook in prima conditie zijn. Onze taak begint bij een objectieve en onafhankelijke maar toch zeer kritische blik op je huidige website: op technisch vlak, maar zeer zeker op het gebied van inhoud en navigatie.

Lees meer over websiteoptimalisatie

Coaching in je sociale media-activiteiten

Sociale media: iedereen heeft er de mond van vol. Je hebt enorme fans, maar ook een groep die (nog) niet gelooft in het informatief - en commercieel - nut van sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, WhatsApp, Pinterest, Snapchat enz. Gelukkig stijgt het aandeel van de eerste groep zeer sterk.

Lees meer over sociale mediacoaching

Coaching in je E-mailmarketing

E-mailmarketing is intussen een zeer beproefde tool geworden in de online marketingmix. Het is budgettair vriendelijk, je kan het snel inzetten en je kan een heel persoonlijke communicatie voeren met je bestaande of potentiĆ«le klant. Hierdoor maak je de verstuurde boodschap zeer relevant. Bovendien is de impact van e-mailmarketing uiterst goed meetbaar. Je weet wie de mail opende, wie er klikte op bepaalde informatie en wie liet weten dat hij liever geen e-mails meer krijgt. Zo kan je voortdurend bijsturen.

Lees meer over e-mailmarketing

Coaching in het beheer van je databestanden

Zoals we bij E-mailmarketing schreven, is en wordt het belang van een eigen database uiterst belangrijk. Niet alleen om gepersonaliseerde e-mailcampagnes te kunnen versturen, maar ook om andere gegevens van je klant te registreren. Zo weet je wanneer bepaalde informatie voor hem relevant is: omdat je hem of haar beter kent en weet wat hem of haar interesseert. Zo kan de communicatie met hem of haar zeer persoonlijk kan gevoerd worden.

Lees meer over databeheer

Coaching in je zoekmachinemarketing 

Dit is en blijft nog steeds de heilige graal in het websiteverhaal: gevonden worden - maar vooral - goed scoren in Google. Want daar begint het. Je mag de mooiste en meest informatieve website hebben die alle vragen en problemen oplost: als ze niet gevonden wordt in Google, was het allemaal voor niets. 

Lees meer over zoekmachinemarketing

Coaching en advies in Google Analytics

Meten is weten: het is een open deur intrappen. We bekijken door middel van Google Analytics en andere tools waar, bij wie, wanneer en hoe je bestaande website scoort (of niet scoort) en waar we mogelijk kunnen bijsturen. Deze cijfers vertellen ons immers heel veel over de kwaliteit en de inhoud van je website. 

Lees meer over Google Analytics

Coaching en advies in E-commerce

Wil je een webshop bouwen, los van of als aanvulling op je fysieke winkel?

Lees meer over e-commerce

Coaching en advies in digitaal adverteren (bannering)

We schreven het reeds hierboven bij het thema "Contentmarketing". De versnippering van de communicatiekanalen waardoor de consument zodanig veel impulsen krijgt, dat de impact van de boodschap verloren gaat en haar doel mist.

Lees meer over digitaal adverteren