Gebruik van social media: gewoon een must

Het gebruik van social media in je digitale strategie en communicatie is een absolute must. Op voorwaarde dat je het goed doet. Want daar wringt het schoentje nogal eens. Heel wat bedrijven doen of deden (al of niet) schuchtere pogingen om zich op sociale media te wagen. Maar meestal met dezelfde gedachtegang alsof men een foto van een familiefeestje voor vrienden op Facebook of een ander medium plaatst. Men "post" op dezelfde manier een foto van een product of actie zonder enige relevante boodschap voor de lezer. En dan is men verbaasd (en ontgoocheld) dat men amper een handvol "likes" of reacties krijgt. Op die manier gaat het nut en de kracht van sociale media verloren.Hoe scoren op sociale media

Over het schrijven van teksten en het selecteren van foto's voor goede "posts" moet stevig nagedacht worden. Want ook hier geldt dezelfde regel als bij een websitebezoek: wat heeft jouw klant eraan? Wat is voor hem of haar de relevantie van je bericht? Lost het een vraag op? Biedt het nog iets meer dan enkel maar een prijsvoordeel? Vertel waarom je aanbod of product zo interessant is! Maak hem of haar nieuwsgierig! Zodat je klant als het ware uitkijkt naar je volgende "post". En waarom zou je geen videofilmpje plaatsen in plaats van een foto?

Ons concept Stories & Meer is hiervoor de ideale tool.

Adverteer via social media

Onderschat ook de advertentiemogelijkheden van sociale media niet. Alle sociale mediaplatformen beschikken over een enorm potentieel aan data. Met andere woorden: ze weten heel veel over jouw klanten of het publiek dat je wil bereiken. Door gebruik te maken van hun data kunnen we jouw boodschap perfect afstemmen op die doelgroep die je voor ogen hebt. En waardoor dure, overbodige (en dus irritante) communicatie naar onge├»nteresseerde klanten vermeden wordt. En dit ook nog eens voor haalbare en perfect beheersbare budgetten. 

Als Digitaal Architect nemen we al die zorgen weg en kunnen we jouw Facebook-, Twitter- of een andere social mediapagina optimaal beheren. Of we gaan jou en je team coachen zodat jullie sterke sociale mediaberichten in de ether kunnen gooien (en ook blijven gooien) of effici├źnt en doelgericht advertentiecampagnes kunnen (blijven) opbouwen. Met relevante informatie, die ook een commercieel effect en dus de nodige omzet genereren. Want geef toe: met een pak "likes" op Facebook kan je het loon van je medewerkers niet betalen.